Jobbig (men snäll) Gubben.

Inatt sov Alma över hos mig i min sommarstuga :) Vi såg på Phineas And Ferb till klockan halv tolv, haha. Jag åt upp typ alla chipsen, xD. Sen skulle vi sova men låg och pratade om musiklärare, haha. Men vi somnade väl bort åt ett. Sen på morgonen orkade inte jag gå upp. Men jag pallrade mig ur sängen till slut. Så åt vi frukost och åkte till stallet. Dom har ju högtryckstvättat stallet så Gubben kunde inte stå inne. Vi band honom i staketet till ridhagen och vad är det första som händer? Jo, Gubben trampar på min lilltå. Shit vad ont det gjorde. Jag har fortfarande ont och det var vid tolv. Så Alma fick göra iordning Gubben medans jag fixade sadeln. Jag putsade ju den i förrgår och hade den hemma. När Gubben var klar testade jag sporrarna jag fick av Alma. Dom var lite stora till mina ridskor men det funkar. Jag hoppade upp på Gubben för att se hur han reagerade. Han verkade verkligen inte gilla sporrarna, xD. Jag tog av dom och vi skrittade ut på grusvägen eftersom vi hade tänkt att ta en lång skritt- och travtur. Vi vände innan Råda Prästgård för Gubben var jätteenvis och ville ingenting. Sen efter en stunds skrittande på vägen kom det en bil och Gubben som är 99,9% trafiksäker låtsas bli livrädd för den, xD. Så vi gick tillbaka till stallet. Vi släppte ut Gubben i hagen och själv åt vi lunch. Sen hämtade vi Gubben igen och skulle testa att longera lite. Då tyckte Gubben att han skulle spring som han ville så han drog iväg och jag knäckte armen. Sen tänkte vi löshoppa istället men det gick inte heller så vi tricktränade i stället. Det gick väl rätt bra. När jag sen sulle ge Gubben lite godis så bet han mig i fingret. Dock gjorde han inte det med mening.

Klockan fyra åkte vi hem till Alma. Jag red barbacka på Krypet och hon gick med lilla Zanta. Dom verkade inte uppskatta myggorna som var i skogen. Nu sitter vi vid varsin dator och gör något.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0